You are currently viewing پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کربلا

پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کربلا

تصفیه خانه فاضلاب شهر کربلا به ظرفیت 100.000 مترمکعب در روز (500.000 نفر) بوده که دارای دایجستری به قطر خارجی 17.40 متر و قطر داخلی 16 متر و ارتفاع کل سازه 25.96 متر می باشد که دارای کف مخروطی تحتانی به ارتفاع 4.8 متر و نیز سقف مخروطی به ارتفاع 7.93 متر می باشد.

جهت اجرای دیوارهای قائم سیلندر بتنی آن به ارتفاع کل 13.23 متر از سیستم قالب های مدولار کمانی بالارونده گروه صنعتی بوذرجمهر در لیفتهای ارتفاعی 4.5 متری استفاده گردید.

برای اجرای سقف مخروطی این دایجستر به ارتفاع 7.93متر و با شیب حدود 35 درجه نسبت به افق علاوه بر شکل خاص مخروطی رویه داخلی و بیرونی این قسمت، سیستم خاص مهاربندی زیر این قالبها با توجه به استقرار پایه های مهاری روی کف شیب دار دایجستر، بصورت تلفیقی از سیستم داربست مثلثی(پل) و خرپاهای فوقانی و نیز خرپاهای لولایی قابل رگلاژ در زیر آن، توسط دفتر فنی گروه صنعتی بوذرجمهر با توجه به نوع بتن خود تراکمی استفاده شده در این قسمت طراحی و اجرا گردید بگونه ای که کلیه قطعات بتوانند پس از باز شدن از داخل شفت قطر 2 متر سقف خارج شوند. جهت دسترسی به سقف این دایجسترها از سیستم داربست پلکانی (BFS- Up Stairs) استفاده گردید.

دیدگاهتان را بنویسید