قالب های مدولار

مروری بر انواع قالب و سیستم های قالب بندی

با توجه به استفاده و تنوع قالبها در فرآیند ساخت و ساز ، انتظار می رود یک جهش چشمگیری تا سال 2024 در صنعت قالب بندی ایجاد گردد.

این رشد به دلیل گسترش سریع بخش ساخت و سازهای مسکونی و تجاری به دلیل فعالیت های جدید ساختمانی و بازسازی سایتهای قدیمی در سراسر جهان است.

تقاضا برای فضاهای مسکونی به دلیل افزایش جمعیت ، فرصت های بالقوه ای برای رشد بازار جهانی ایجاد می کند.

در ابتدا چوب و تخته سه لا متریال ابتدایی و  کلیدی مورد استفاده در ساخت قالب ها بودند. ولی در این شرایط  ، قالب های آلومینیومی به دلیل وزن و چگالی کمی که دارند ، به طور فزاینده ای محبوبیت پیدا کرده اند.

قالب های آلومینیومی در مقایسه با نمونه های ساخته شده از چوب و تخته سه لا طول عمر بیشتری دارند و بنابراین مقرون به صرفه نیز هستند. طی سال های آینده ، انتظار می رود که بازار رشد قابل توجهی را از قالب های آلومینیومی بدست آورد.

ولی علاوه بر قالبهایی که به آنها اشاره شد می توان قالب فلزی را به دلیل استحکامی که دارد در زمره قالبهای برتر قرار داد و به همین منظور شرکت های ساختمانی با استفاده از این قالبها در زمینه ساخت و ساز رشد سریعی دارد.

با این تفاسیر آینده بسیار درخشانی برای این صنعت متصور خواهد شد و با این رشد و این رشد از میزان  5.21 میلیارد دلار در سال 2017 با ثبت CAGR  در سال 2024 به 6.12 میلیارد دلار خواهد رسید.

و علت این رشد را می توان منعطف به  شرکت های ساختمانی دانست که نیروی کار و روش های جلوگیری از اتلاف  زمان را سرلوحه فعالیت خود نموده اند