You are currently viewing قالب خاص موج شکن حشمت رود

قالب خاص موج شکن حشمت رود

در این قسمت از پروزه های گروه صنعتی بوذرجمهر به قالب خاص موج شکن حشمت رود می پردازیم:

موج شکن ها سازه هایی هستند که جهت ایجاد آرامش در بندر گاه ها ،  تامین ورود مطمئن کشتی ها به آبراهه ها و بنادر، کاهش انرژی ناشی از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج ، احداث میشوند.

موج شکن ها از دیدگاه های مختلف از جمله شکل هندسی، مصالح بکار برده شده و موقعیت قرارگیری به انواع مختلف دسته بندی می شوند. از میان انواع موج شکن ها به لحاظ شکل هندسی و مصالح به کار برده شده، موج شکن های توده سنگی از متداولترین انواع آنها می باشند.

 پیشرفت های حاصله در تکنولوژی بتن در اوایل قرن نوزدهم میلادی، باعث جایگزینی قطعات منشوری شکل بتنی بجای سنگ های بزرگ شده است و سرانجام کاربرد قطعات بتنی دارای اشکال نامنظم با پایه های چندگانه رواج یافتند. پایداری این قطعات در مقابل حمله موج علاوه بر وزن، در اثر درگیری (جفت شدگی) قطعات مجاور حاصل می شود.

تصاویر قالب

قالب خاص موج شکن حشمت رود فوق جهت موج شکن xbloc تیپ 8مترمکعبی با ابعاد 2.88*2.88مترطراحی و ساخته شده است و طراحی براساس قالب یکپارچه و استفاده از چرخ و ریل  می باشد که این نوع طراحی باعث بالا رفتن  سرعت عملیات باز و بسته  نمودن قالب گردیده و با افزایش راندمان کار کمک شایانی به سرعت اتمام پروژه می نماید.

جنس قالبهای موج شکن خود دارای انواع متفاوتی است نظیر سنگ طبیعی، بلوک های بتنی و ترکیبی از سنگ و بلوک های بتنی اشکال بتنی نظیر تتراپاد ، آکروپاد ، کوادری پاد ، تریبار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

تصویر حرکت دادن روان و آسانِ موج شکن

دیدگاهتان را بنویسید