You are currently viewing قالب بندی پل و عرشه

قالب بندی پل و عرشه

در این بخش از مقالات گروه صنعتی بوذرجمهر به قالب بندی پل و عرشه می پردازیم:

ساختن یک پل  پروسه ی طولانی و پیچیده ای است. میزان دانش و تخصص مورد نیاز شرکت های پل سازی برای ساخت پل گسترده است. از آنجا که متغیرهای بی شماری وجود دارد که باید قبل از ورود به این فرآیند در نظر گرفته شود ، کوشش بسیار زیادی در این راه انجام شده است.

رونق شرکت های ساختمانی این صنعت را به دست گرفته اند و همراه با صنعت پل سازی ، شرکت های ساخت مخازن ذخیره سازی نیز در حال افزایش هستند. این شرکت ها از نظر فنی خدمات تولید مخازن ذخیره سازی شده از مواد مختلف را ارائه می دهند.

با توجه به قابلیت استفاده رو به رشد صنعت پل سازی به عنوان یک سازه خاص  ،امروزه  به ساخت پل بتنی اهمیت داده می شود. ساخت یک پل شامل در نظر گرفتن متغیرهای مختلفی از جمله ، هزینه ها ، محدودیت های مهندسی و اثرات زیست محیطی است ، به عنوان مثال ، بسته به نوع پل ساخته شده ، روشهای مختلفی استفاده می شود.

قالب بندی پل و عرشه -1

نکته: در این مقاله (قالب بندی پل و عرشه) از عکسهای اختصاصی گروه صنعتی بوذرجمهر استفاده شده است.

در زیر به  مراحل مهمی که شرکت های پل سازی هنگام ساخت یک پل دنبال می کنند اشاره می گردد :

تنظیم بنیاد

گذاشتن اساس هر پل به اندازه کافی مستحکم برای شروع کار ساخت مهم است. و مراحل بعدی ساخت پل به میزان استحکام پایه و تعیین زمان لازم برای تکمیل فرآیند بستگی دارد. محکم کردن پایه و اساس پل برای جلوگیری از دفرمه شدن در آینده بسیار مهم است. این مرحله نمیتواند و نباید دست کم گرفته شود ، هر چقدر هم زمان زیادی  طول بکشد. شرکت ها باید بدانند که کوتاهی در این مرحله بیش از هر چیز به ضرر سازه خواهد بود.

ساخت پشتیبانی

پس از پایه ریزی ، اجرای ستون های پشتیبانی / تیرها می باشد که مرحله بعدی ساخت سازه است  که شرکت ها در این مسیر تمام دقت و نظارت خود را باید بکار برند. از آنجا که تیرهای پشتیبانی از فلز ساخته شده اند ، ایده آل ترین حالت برای شرکت ها  ایجاد شروع همزمان تنظیم پایه و اساس پل است. ساخت اجزای پشتیبانی گامی است که شرکت ها حتی اگر به آنها حق انتخاب داده شود نمی توانند آن را از دست بدهند. تیرهای پشتیبانی اسکلتی بی شک از ساختارهای اصلی پل به شمار می رود

مونتاژ اجزا

اکنون زمان جمع آوری قطعات مختلف برای ایجاد یک طرح کلی از سازه پل است. در این مرحله تیرهای فلزی به سازه می پیوندند و عرشه پل را تشکیل می دهند.و ترتیب اجرای این مراحل  فرآیند ساخت پل را به روشی ساختارمند تر برای شرکت ها آسان می کند.

بتن ریزی

از اجزا اصلی سازه پل ، مخلوط بتن است. در حقیقت ، کل ساختار پل از بتن ساخته شده است ، بنابراین شرکت ها برای انجام این مرحله حداکثر تلاش و وقت خود را صرف می کنند. از آنجا که یک پل مستلزم استحکام و تخریب ناپذیری است ، صرف زمان برای پخش بتن بطور مساوی به قسمتهای مختلف پل اهمیت دارد. این مرحله از ساخت پل بتونی بستگی زیادی به تمام مراحل انجام شده قبلی دارد.

انواع مختلفی از پل ها وجود دارد که از نظر طول ، مقاومت و دوام با توجه به نیازهای خاص ساخته می شوند. ابعاد این پل ها می تواند از چندین کیلومتر تا حتی چند متر باشد.

قالب بندی پل و عرشه -2

شرکت های پل سازی بیشتر در ساخت پل های سیمانی و بتنی نقش دارند. تکنیک ها و فرایندهای مورد نیاز برای ساخت آنها نیاز به سرمایه گذاری ، تخصص و همچنین صبر زیادی دارد. مشاغل مانند شرکت های ساخت پل باید به خوبی از تکنیک ها و جنبه های مربوط به ساخت مدرن پل ها آگاه باشند. برنامه ریزی و اجرا فاکتورهای کلیدی در تکنیک های ساخت پل باعث می شود که آن شرکت تصمیم بگیرد چه پلی را بسازد.

هر آنچه در مورد ساخت پل بتنی باید بدانید

پل ها فقط سازه هایی در نظر گرفته نمی شوند که دو توده خشکی را بر روی یک دره ، یک رودخانه یا هر مجموعه آب دیگر به هم متصل کنند. در عوض گفته می شود که اینها شاهکارهای به یاد ماندنی هستند که شکاف بین مکانها ، فرهنگها و جوامع مختلف را برطرف می کند.

طی چندین قرن ، پل های مختلفی ساخته شده است. از چند متر تا چندین کیلومتر طول دارد. ساخت پل سیمانی و بتونی مستلزم صرف هزینه ، تخصص و صبر زیادی است. شما به عنوان مشاغلی که با ساخت پل کار می کنید ، باید از جنبه های مختلف مرتبط با آن آگاهی کافی داشته باشید. شما باید به درستی بدانید که چگونه می توانید تکنیک های پرتاب پل را برنامه ریزی و اجرا کنید و همچنین درباره نوع ساخت پل تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید