سیستم قالب بندی دیوار (زیگما)

سیستم قالب بندی دیوار زیگما از قالب های خاص فلزی با رویه پلای وود و متعلقات آن تشکیل می شود و دارای اتصالات ساده است. در نتیجه زمان قالب بندی و هزینه های ان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.ارتفاع پانل ها دراین سیستم270،330و150سانتی متر است.عرض این پانل ها طوری طراحی شده است که برای هر نوع پلان قابل استفاده باشد.

توضیحات

سیستم قالب بندی دیوار زیگما از قالب های خاص فلزی با رویه پلای وود و متعلقات آن تشکیل می شود و دارای اتصالات ساده است. در نتیجه زمان قالب بندی و هزینه های ان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.ارتفاع پانل ها دراین سیستم270،330و150سانتی متر است.عرض این پانل ها طوری طراحی شده است که برای هر نوع پلان قابل استفاده باشد.

به عنوان مثال عرض پانل ها 120،90،75،60،45،30و 240سانتی متر است و در رویه پانلها می توان از پروپلین های سخت شده یا پلای وود استفاده نمود. اتصال پانل های این سیستم قالب بندی توسط قفلهای خاص در هر نقطه ای از قالب امکانپذیر است و این پانلها را می توان به صورت ایستاده یا خوابیده نیز مورد استفاده قرار داد.این قفل ها در راستای افقی وعمودی قابل استفاده هستند.
برای باز و بسته کردن این قفلها از چکش استفاده می شود.

محاسبات مربوط به خواص سازه ای این سیستم قالب بندی مطابق با استانداردهای اروپائی و راهنمای GSV می باشد.این سیستم قالب بندی در بخش های مختلف یک سازه نظیر شالوده ها ،دیوارها،ستون ها،و سایر سازه های بتن مسطح بکار برده میشود در این سیستم از بلت Φ15DW استفاده می شود که با مقاومت پانلها نیز سازگار است.

مزایای استفاده از سیستم قالب بندی زیگما:

پانل ها:

طراحی پانل ها به نحوی است که افزایش عرض آنها مضربی از عدد 15 می باشد.

  • ارتفاع پانل ها 330، 270، 150 سانتی متر در نظر گرفته شده است که متناسب با ساختمان های استاندارد می باشد و در نتیجه تعداد و نوع قالبها کاهش و سرعت قالب بندی افزایش می یابد.
  • برای برخورداری از بیشترین سرعت عمل می توان از پانل های با عرض 240 سانتی متر نیز استفاده نمود. پانل ها طوری طراحی شده اند که هم در راستای عمودی و هم در راستای افقی می توان از آنها استفاده نمود.
  • پانل های چند منظوره طوری طراحی شده است که اتصال پانل های انتهائی هر دیوار را به پانل دیوار بعدی ممکن می سازد.
  • مقاومت خمشی پانل ها مطابق با استاندارد DIN18202 برابر80 کیلو نیوتن بر متر مربع می باشد ؛ در این سیستم از بلت15 DW Q جهت تحمل فشار هیدرو استاتیک بتن استفاده می شود.
  • شکل خاص گوشه های پانل ها باعث شده است که عضوهای آن در راستای افقی و عمودی به آسانی قابل حرکت باشند نیازی به چکش نباشد.
  • دارای پروفیل مستحکم و پایدار است. شکل پروفیل ها طوری طراحی شده است که هزینه های اجرای سازه را کاهش و سرعت عمل در نصب سازه را افزایش می دهد و همچنین به راحتی تمیز می گردد و برای پوشش از مواد با کیفیت بالا استفاده می شود که باعث سهولت در نظافت قالب و افزایش طول عمر آن می شود.

اتصالات:

  • استفاده از قفل های مدولار باعث شده که کارگران به سهولت و در بهترین موقعیت ممکن قالبها را باز و بسته کنند و این روش ساده تر و سریع تر از سیستم گوه ای می باشد.
  • شکل خاص این قفل سبب شده که قالبها تراز شود و در یک راستا به صورت کاملاً فشرده قرار گیرد.
  • با بکارگیری از این قفل ها دیگر نیازی به پشت بند در سیستم قالب بندی نمی باشد.
  • ضربه ای که با چکش به مهره این قفل ها وارد می شود باعث یکپارچگی آن اتصال می گردد.
  • نقاط اتصال از قبل طوری طراحی شده است که کاملاً مشخص بوده و دیگر نیازی نیست که کارگر محل اتصال را بخواهد تعیین کند ویا آنرا تغییر دهد و در نتیجه احتمال خطا نیز کاهش یافته و به صفر می رسد و در نتیجه سرعت کار به طور قابل توجهی بالا میرود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیستم قالب بندی دیوار (زیگما)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *