You are currently viewing تعیین قیمت داربست مثلثی

تعیین قیمت داربست مثلثی

در این بخش از مقالات گروه صنعتی بوذرجمهر به تعیین قیمت داربست مثلثی می پردازیم:

توجه : در این مقاله (تعیین قیمت داربست مثلثی) از عکسای اختصاصی گروه صنعتی بوذرجمهر استفاده شده است.

اجزای اصلی داربست های مثلثی عبارتند از :
  • فریم در اندازه های 100-75-50 سانتی متری
  • کفشک
  • مهار افقی و مایل
  • پین
  • سرجک قابل رگلاژ

عوامل موثر بر قیمت داربست مثلثی

یکی از عوامل تاثیر گذار داربست مثلثی قیمت لوله است که پایه ساخت داربست بر اساس استفاده از لوله طراحی می شود در ذیل با شرح مختصری از تولید لوله از ورق  به روند و فرآیند تولید داربست مثلثی اشاره می گردد:

ساخت داربست های فلزی به طرق مختلفی صورت می گیرد سایزهای داربست ها متفاوت می باشد ولی ابعاد داربست در اندازه های  120Ï100 ، 120Ï50 ، 120Ï 75 ، 100Ï 100 از داربست های مثلثی پر مخاطب است.اقلام متعلقات داربست ها به شرح ذیل می باشد  و اقلام  اعم از میل مهارهای 100 -120-7/169 از متعلقات جانبی می باشد که در ساخت داربست های مثلثی کاربرد دارد.

تعیین قیمت داربست مثلثی-1

قیمت داربست مثلثی با توجه به عوامل مختلفی چون تعداد طبقات یا ارتفاع اسکافلد، کیفیت لوله های داربست، وزن داربست مثلثی، جنس اسکافلد و جنس قطعات به کار رفته در آن، نو بودن یا دست دوم بودن، نوسانات ارز و غیره تعیین می شود.
گروه صنعتی بوذرجمهر داربست های مثلثی نو تولید دارد و سایت های زیادی اقدام به خرید و فروش اسکافلد می نمایند، که با یک search ساده در گوگل می توانید با این شرکت ها و سایت ها آشنا شوید. با توجه به نوسانات قیمت بازار در صورت امکان در تماس با گروه صنعتی بوذرجمهر و  ارسال کتبی درخواست خود از طریق ایمیل ، در اسرع وقت واحد مهندسی فروش با شما تماس و در قالب صدور پیش فاکتور قیمت را اعلام می نمایند.

در تهیه داربست های مثلثی لوله فاکتور اصلی می باشد.که در ذیل با شرح مختصری از فرآیند تولید ورق به لوله می توان اشاره نمود.

تولید لوله و پروفیل از ورق فولادی

پروفیل ها انواع مختلفی دارند که می توان در ذیل به آنها اشاره نمود :
  • باز
  • بسته
  • توخالی
  • توپر

در این تقسیم بندی آیتم های بسته و توخالی که به صورت دایره هستند ، لوله گفته می شود که این لوله نیز در انواع صنایع و ساختمان سازی کاربرد بسیار گسترده ای دارد.

پروفیل در دو نوع ساختمانی و صنعتی تولید می‌شود که یکی از مقاطع بسیار پرکاربردی در این دو حوزه محسوب می‌شود.

انواع لوله

لوله‌ها معمولاً در دو نوع درزدار و بدون درز به فروش می‌رسند، انواع لوله‌های بدون درز طی عملیات نورد گرم و به‌صورت مستقیم تولید می‌شوند، اما لوله‌های درزدار از ورق فولادی تشکیل‌شده‌اند.

تعیین قیمت داربست مثلثی-2

انواع و موارد مصرف پروفیل‌ها

  1. از عمده کاربردهای پروفیل می‌توان به کاربرد آن‌ها برای ساخت انواع درب و پنجره، نرده‌کشی، چهارچوب و راه‌پله‌ها اشاره داشت.
  2. همان‌طور که گفتیم لوله هم یکی از انواع پروفیل است که برای لوله‌کشی آب و فاضلاب، لوله‌کشی صنعتی مانند لوله‌کشی خطوط نفت و گاز و… به کار می‌رود.
  3. از پروفیل‌های، مربع و مستطیل شکل که در مقاطع بزرگ‌تری تولید می‌شوند بیشتر در صنعت ساختمان‌سازی برای ساخت ستون‌ها و… استفاده می‌شود. این نوع در ابعاد ۶۰*۶۰، ۲۷۰*۲۷۰ و ۱۰۰*۴۰ میلی‌متری و باضخامت‌های ۲.۵ و ۸ میلی‌متری ساخته می‌شوند.
  4. پروفیل‌های قوطی مربع و مستطیل شکل در صنعت خودروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  5. از پروفیل Z برای ساخت پوشش‌های سقف سوله استفاده می‌شود.
  6. نوع دیگری از پروفیل‌ها به شکل نبشی و ناودانی هستند که با روش نورد سرد تولید می‌شوند، مقاطع نبشی در ابعاد ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متری و ناودانی در ابعاد ۱۰،۱۲ و ۱۸ میلی‌متری تولید می‌شوند. از نبشی برای ساخت چهارچوب‌های آهنی، نبشی کشی ساختمان، ساخت انواع قالب‌های فلزی و استفاده می‌شود.

فرآیند تولید لوله و پروفیل فولادی

پروفیل‌های فولادی در دو نوع نورد گرم و به‌صورت مستقیم و نورد سرد و به روش غیرمستقیم یعنی تبدیل ورق به پروفیل تولید می‌شوند. در ادامه این نوشته روش تولید پروفیل و لوله به روش نورد سرد را توضیح خواهیم داد.

برش کلاف ورق به نوار

کلاف‌های ورق استفاده‌شده در تولید پروفیل، در دستگاه‌های برش به نوارهایی با عرض مشخص بریده می‌شوند.

بخش‌های اصلی دستگاه‌های برش شامل: بخش ذخیره کلاف، ضربه‌گیر، کلاف گیر و سیستم بازکننده، صاف کننده ورق، گیوتین، قرقره، سیستم هدایت ورق و سیستم برش هستند. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که کلاف‌های ورق پس از قرار گرفتن بر روی بخش کلاف گیر با حرکات چرخشی باز می‌شوند و پس از باز شدن ورق، به این دلیل که شکل کلاف را به خود گرفته‌اند زیر غلتک‌های صاف کننده هدایت می‌شوند تا صاف و تخت شوند، سپس با استفاده از یک گیوتین که قابلیت برش ورق پس از گرم شدن ورق برای کمتر شدن سختی به سایزهای مشخصی بریده می‌شود.

شکل‌دهی به نوارها

ورق‌های بریده‌شده که با استفاده از بخش‌هایی به نام شافت از هم جداشده‌اند از دستگاه عبور می‌کنند تا در نهایت به بخش نوار جمع کن برسند، این سیستم، دو سر ورق‌ها را جمع کرده و به شکل دلخواه درمی‌آورد. پس‌ازاین مرحله ورق‌های شکل‌گرفته جوش داده می‌شوند و سپس به خطوط بسته‌بندی انتقال داده می‌شوند.

مزایا و معایب تولید پروفیل از ورق

در بخش قبل در مورد مراحل تولید پروفیل از ورق صحبت کردیم، اما هر دو روش تولید ورق چه روش مستقیم و چه روش غیرمستقیم دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
  1. تنوع محصولاتی که با روش غیرمستقیم می‌توان تولید کرد در مقایسه با روش مستقیم بسیار بیشتر است.
  2. در صورت انتخاب دستگاه‌های مناسب سرعت تولید بالاتر از روش مستقیم خواهد بود.
  3. دقت روش غیرمستقیم برای تولید مقاطع دارای گوشه‌های گرد، پایین‌تر از روش مستقیم است.
  4. لوله‌های تولیدشده به روش غیرمستقیم را پیش از برش با استفاده از تست غیر مخرب ادی کارنت آزمایش کرد تا میزان فشار آن را پس از برش به‌صورت offline آزمایش کرد.

دیدگاهتان را بنویسید