You are currently viewing آشنایی و کاربرد جک های سقفی

آشنایی و کاربرد جک های سقفی

در این بخش از مقالات گروه صنعتی بوذرجمهر به آشنایی و کاربرد جک های سقفی می پردازیم:

کاربرد جک های سقفی، در  صنعت ساختمان چگونه است؟

در طراحی و ساختن بنای ساختمان از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود.یکی از قسمت های ساختمان که در طراحی و ساخت ساختمان مورد توجه است ،چگونگی نحوه ی طراحی و ساختن سقف بنا می باشد، در طراحی سقف معمولا از طراحی  سقف هایی به صورت ،سقف های تیرچه بلوکی، سقف های کامپوزیت ،سقف های  دال بتنی وسقف  های طاق ضربی استفاده می شود، هم چنین هر کدام از سقف های نام برده شده نیز به نوبه ی خود دارای انواع مختلفی می باشند و بر حسب نیاز در ساخت بنا هر کدام از این سقف ها به کار برده می شوند.

در صنعت طراحی و ساخت  ساختمان برخی اوقات نیاز است که سقف به طور موقت  نگهداری شود ، در صورت وجود  نیاز به نگهداری موقت سقف از جک های سقفی استفاده می شود.جک های فلزی ،جک های شمعی و جک های تلسکوپی نیز  همان جک سقفی به حساب می آیند.

آشنایی و کاربرد جک های سقفی -1

از انواع جک های سقفی  می توان به جک های سقفی با صلیب ثابت ، جک های سقفی بدون صلیب و سرجک تی یا یو شکل اشاره کرد. هر یک از این جک های سقفی بر اساس ارتفاع و وزنی که جک برای آن مورد نیاز است در طراحی و ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله (آشنایی و کاربرد جک های سقفی ) از عکسای اختصاصی گروه صنعتی بوذرجمهر استفاده شده است.

جک های سقفی در انواع  ارتفاع های مختلف 3 متری، 3/5 متری و 4 متری تولید می شوند، هم چنین  به جهت تنظیم کردن  ارتفاع جک های سقفی از  پین فنردار که در سوراخ های جک جای می گیرد استفاده  می شود.جک های سقفی دارای  توان باربری ۵۱ تن  بوده و به صورت استاندارد در ارتفاع ۵۳ متری طراحی و تولید می شوند.جکهای ساختمانی در ارتفاعات 4 ، 4/5 ، 5 ، 5/5 و 6 متری نیز بسته به  سفارش مورد نیاز  مشتری قابل تولید هستند. حداکثر باربری جک های فوق ۱۵۰۰ کیلوگرم است.. پیچ های  تنظیم جک های سقفی  از نوع رولینگی بوده  و رزوه های آن نیز توسط پرس ساخته می شود.

برای شمع زنی در قالب بندی سقف های بتنی یا تیر بتنی از جک های سقفی استفاده می شود ،همچنین صفحه های بالایی و پایینی جک های  سقفی به صورت افقی و ثابت هستند. جک های سقفی دارای سوراخهایی جهت تنظیم ارتفاع هستند و برای تنظیم دقیق ارتفاع نیز از پیچ و مهره تعبیه شده بر روی جک می توان بهره گرفت.

استفاده از جک های سقفی  در ارتفاع های 3 الی 4/5 متر توصیه می شود در ارتفاع ها بیشتر  استفاده از داربست فلزی پیش ساخته یا جک های فلزی پیش ساخته   پییشنهاد  می شود ، هم چنین  جک های سقفی با توجه به نیاز اجرایی که برای آنها در نظر گرفته می شود ، می توانند به صورت T شکل نیز ساخته شوند .

با توجه به  بیشتر شدن ساخت و ساز در شهر های توسعه یافته ، استفاده از مصالح  ساختمانی با کیفیت ، توجه سازندگان ساختمان را به خود جلب کرده است، هم چنین با توجه به نیاز های  روز صنعت ساختمان ، شرکت هایی که تولید کننده ی لوازم مورد نیاز برای استفاده در صنعت ساختمان هستند نیز تلاش روز افزون خود را برای ارائه محصولات مناسب و با کیفیت که  رضایت خاطر مشتریان را در پی داشته باشد، انجام می دهند،تا بتوانند نیاز های روز بازار در صنعت ساختمان را بر آورده ساخته و از رقبا پیشی بگیرند.

شرکت هایی که بتوانند محصولات مورد نیاز صنعت ساختمان  مانند: قالب های فلزی و جک های سقفی را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه کنند می توانند نسبت به رقبا ،رضایت بیشتری را برای مشتریان فراهم کرده و بازار فروش محصولات ساختمانی را در دست بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید